Sunday 31 May 2015

Jay Crownover - Asa (Marked Men 6.)



Rowdy könyvének végén Asa-t letartóztatják valamiért, amit nem követett el és ki más, mint Royal viszi be az őrsre. Asa kijelenti, hogy akinek jogában áll bedugni őt egy rendőrautó hátsó ülésére, annak nála nincs esélye. Szerencsétlenségére, vagy éppen szerencséjére nem sokkal ezután Royal és a társa, Dom egy lövöldözésbe keverednek munka közben. Dom kórházba kerül, a lánynak viszont bűntudata lesz, amiért nem tudta megvédeni a társát. Itt jön a lépbe Asa. Royal ezután leginkább csak a bűntudatban fuldoklik, de úgy gondolja, hogy Asa segítségével egy rövid időre túl tudna lépni ezen, aki persze nem igazán akar ebben részt venni.

A történetük kezdete előtt hetekig kerülgették egymást, mire történt is valami kettejük között. Asa folyamatosan azon volt fennakadva, hogy ki volt és miket tett a múltban. Mindenkin átgázolt, senkivel sem törődött, mindig mindenkitől elvette, amit akart bármilyen módszerrel. Az egyetlen gond ezekkel a múltban vájkálós részekkel az volt, hogy nem vette észre mennyire megváltozott, miután Denverbe érkezett. Az elején is azért maradt távol Royal-tól, mert nem akart az önpusztító hadjáratának a részese lenni. Később is inkább a lány érdekeit tartja szem előtt, mint a sajátjait.
Nekem úgy tűnt ez a könyv inkább Asa-ról szólt, mondjuk neki több dolgot is fel kellett dolgozni a múltjával kapcsolatban. A lánynak leginkább csak azt kellett felfogni, hogy önmaga miatt rendőr, ráadásul még jó is benne. Az kissé ironikus, hogy egy embernek kórházba kellett kerülnie, hogy erre rájöjjön, de ez van. Úgy érezte Dom sérülése az ő hibája, egyszerűen nem bírta elfogadni, hogy balesetek néha történnek.

Nem egyszerre, inkább fokozatosan, könyvről könyvre szerettem meg a sorozatot minden hibája, szenvedős vagy éppen eltúlzottan lelkizős jelenete ellenére. A sorozat címének jelentősége viszont egészen az utolsó sorokig nem esett le. Nem csak egy csapat lelkileg és néha fizikailag is sérült, összetartó az esetek többségében tetovált huszonévesről, akik a semmiből is képesek voltak összetákolni maguknak egy családot. A Marked Men-re csak egy egyszerű tetováló szalonként tekintettem, figyelembe sem véve a mögötte lévő srácokat. Asa viszont végleg bebizonyította, hogy nem csak lehet valaki Marked, ha minden létező bőrfelülete tele van tintával és fémmel. Emberek, érzések, helyek ugyanúgy meg tudnak minket jelölni, az egyetlen különbség csak annyi, hogy ezek értelemszerűen láthatatlan jelek. Ettől viszont nem lesznek kevésbé fontosak vagy különlegesek, de ugyanúgy velünk maradnak örökre, meghatározva azt, akik vagyunk.

Royal és Asa párosítását eleinte kétkedve fogadtam, de az ő történetük volt tele a legtöbb elfogadással, továbblépéssel és a végére tényleg úgy éreztem, hogy minden szereplő pontosan ott van ahová az írónő eredetileg szánta őket.


31 comments:

  1. Szia. Megtudnád nekem mondani, hogy hol olvastad a könyvet? Mert én sehol sem találom.
    előre is köszönöm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szia! Ha még mindig aktuális el tudom küldeni angolul pdf-ben.

      Delete
  2. Szia. Nem tudnál esetleg feltenni egy pdf-et belőle? Sehol sem találom még angolul sem Asát(kedvenc szereplőm btw).

    ReplyDelete
  3. Szia! Ha megadod az email címed el tudom küldeni angolul pdf-ben.

    ReplyDelete
  4. Szia! Én is el szeretném kérni a pdf változatot. :)
    E-mail: wadrioo09@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szia, azt hiszem véletlen kétszer is elküldtem.

      Delete
  5. Én is szeretném a Rowdy és Asa könyveket , ha megvan...
    olvasni.meno@gmail.com

    Köszönöm!

    ReplyDelete
  6. Szia! Nagyon örülnék ha nekem is el tudnád küldeni a pdf-et.
    E-mailem: kandice.blogger@gmail.com
    Előre is köszönöm!

    ReplyDelete
  7. Szia, szeretném én is elkérni a pdf et 😄
    kaviktoria99@gmail.com

    ReplyDelete
  8. Szia én is el szeretném kérni a pdf változatot
    visloczki.niki@gmail.com

    ReplyDelete
  9. Szia szeretném én is elkerni. karolina.sarreti@gmail.com

    ReplyDelete
  10. Szia én is szeretném elkérni a pdf változatot. Előre is köszönöm!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szia, ha írsz egy email címet el tudom küldeni.

      Delete
    2. Szia, bocsi lemaradt, delikemoni@gmail.com Nagyon szépen köszönöm!

      Delete
  11. Szia :)
    Én is szeretném elkérni a pdf változatot.
    Imádom ezt a sorozatot.
    Előre is köszönöm

    ttszilvia39@gmail.com

    ReplyDelete
  12. Szia! El tudnád küldeni nekem is? Előre is nagyon köszi!
    mgyongyver@gmail.com

    ReplyDelete
  13. Szia el tudnád nekem is küldeni,legyszives? Előre is köszönöm!
    hflora424@gmail.com

    ReplyDelete
  14. Szia!Nem tudod rajongói forditásban hol lehetne megtalálni Asát magyarul?Köszönöm!

    ReplyDelete
  15. Szia, én is szeretném elkérni angolul. Köszönöm
    evelincsorba1984@gmail.com

    ReplyDelete